ДЛЯ БАТЬКІВ

забезпечити приведення міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом. 

ЗАКОН УКРАЇНИ

Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)

Верховна Рада України постановляє:

I. Внести зміни до таких законодавчих актів України:

1. У Кодексі України про адміністративні правопорушення (Відомості Верховної Ради УРСР, 1984 р., № 51, ст. 1122):

1) частину другу статті 13 після цифр "173" доповнити цифрами "173-4";

2) доповнити статтею 173-4 такого змісту:

"Стаття 173-4. Булінг (цькування) учасника освітнього процесу

Булінг (цькування), тобто діяння учасників освітнього процесу, які полягають у психологічному, фізичному, економічному, сексуальному насильстві, у тому числі із застосуванням засобів електронних комунікацій, що вчиняються стосовно малолітньої чи неповнолітньої особи або такою особою стосовно інших учасників освітнього процесу, внаслідок чого могла бути чи була заподіяна шкода психічному або фізичному здоров’ю потерпілого, -

тягне за собою накладення штрафу від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від двадцяти до сорока годин.

Діяння, передбачене частиною першою цієї статті, вчинене групою осіб або повторно протягом року після накладення адміністративного стягнення, -

тягне за собою накладення штрафу від ста до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від сорока до шістдесяти годин.

Діяння, передбачене частиною першою цієї статті, вчинене малолітніми або неповнолітніми особами віком від чотирнадцяти до шістнадцяти років, -

тягне за собою накладення штрафу на батьків або осіб, які їх замінюють, від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від двадцяти до сорока годин.

Діяння, передбачене частиною другою цієї статті, вчинене малолітньою або неповнолітньою особою віком від чотирнадцяти до шістнадцяти років, -

тягне за собою накладення штрафу на батьків або осіб, які їх замінюють, від ста до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від сорока до шістдесяти годин.

Неповідомлення керівником закладу освіти уповноваженим підрозділам органів Національної поліції України про випадки булінгу (цькування) учасника освітнього процесу -

тягне за собою накладення штрафу від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або виправні роботи на строк до одного місяця з відрахуванням до двадцяти процентів заробітку";

3) абзац перший частини третьої статті 184 доповнити словами та цифрами "крім порушень, передбачених частинами третьою або четвертою статті 173-4 цього Кодексу";

4) статтю 221 після цифр "173-173-2" доповнити цифрами "173-4";

5) абзац другий пункту 1 частини першої статті 255 після цифр "173-173-2" доповнити цифрами "173-4".

2. У Законі України "Про освіту" (Відомості Верховної Ради України, 2017 р., № 38-39, ст. 380):

1) частину першу статті 1 доповнити пунктом 3-1 такого змісту:

"3-1) булінг (цькування) - діяння (дії або бездіяльність) учасників освітнього процесу, які полягають у психологічному, фізичному, економічному, сексуальному насильстві, у тому числі із застосуванням засобів електронних комунікацій, що вчиняються стосовно малолітньої чи неповнолітньої особи та (або) такою особою стосовно інших учасників освітнього процесу, внаслідок чого могла бути чи була заподіяна шкода психічному або фізичному здоров’ю потерпілого.

Типовими ознаками булінгу (цькування) є:

систематичність (повторюваність) діяння;

наявність сторін - кривдник (булер), потерпілий (жертва булінгу), спостерігачі (за наявності);

дії або бездіяльність кривдника, наслідком яких є заподіяння психічної та/або фізичної шкоди, приниження, страх, тривога, підпорядкування потерпілого інтересам кривдника, та/або спричинення соціальної ізоляції потерпілого";

2) частину другу статті 25 після абзацу дев’ятого доповнити новим абзацом такого змісту:

"здійснює контроль за виконанням плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладі освіти; розглядає скарги про відмову у реагуванні на випадки булінгу (цькування) за заявами здобувачів освіти, їхніх батьків, законних представників, інших осіб та приймає рішення за результатами розгляду таких скарг; сприяє створенню безпечного освітнього середовища в закладі освіти та вживає заходів для надання соціальних та психолого-педагогічних послуг здобувачам освіти, які вчинили булінг (цькування), стали його свідками або постраждали від булінгу".

У зв’язку з цим абзац десятий вважати абзацом одинадцятим;

3) частину третю статті 26 після абзацу дев’ятого доповнити п’ятьма новими абзацами такого змісту:

"забезпечує створення у закладі освіти безпечного освітнього середовища, вільного від насильства та булінгу (цькування), у тому числі:

з урахуванням пропозицій територіальних органів (підрозділів) Національної поліції України, центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я, головного органу у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну правову політику, служб у справах дітей та центрів соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді розробляє, затверджує та оприлюднює план заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладі освіти;

розглядає заяви про випадки булінгу (цькування) здобувачів освіти, їхніх батьків, законних представників, інших осіб та видає рішення про проведення розслідування; скликає засідання комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) для прийняття рішення за результатами проведеного розслідування та вживає відповідних заходів реагування;

забезпечує виконання заходів для надання соціальних та психолого-педагогічних послуг здобувачам освіти, які вчинили булінг, стали його свідками або постраждали від булінгу (цькування);

повідомляє уповноваженим підрозділам органів Національної поліції України та службі у справах дітей про випадки булінгу (цькування) в закладі освіти".

У зв’язку з цим абзац десятий вважати абзацом п’ятнадцятим;

4) частину другу статті 30 після абзацу двадцятого доповнити чотирма новими абзацами такого змісту:

"правила поведінки здобувача освіти в закладі освіти;

план заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладі освіти;

порядок подання та розгляду (з дотриманням конфіденційності) заяв про випадки булінгу (цькування) в закладі освіти;

порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) в закладі освіти та відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькування)".

У зв’язку з цим абзац двадцять перший вважати абзацом двадцять п’ятим;

5) у статті 53:

у частині першій:

абзац десятий після слів "форм насильства та експлуатації" доповнити словами "булінгу (цькування)";

після абзацу десятого доповнити новим абзацом такого змісту:

"отримання соціальних та психолого-педагогічних послуг як особа, яка постраждала від булінгу (цькування), стала його свідком або вчинила булінг (цькування)".

У зв’язку з цим абзаци одинадцятий - сімнадцятий вважати відповідно абзацами дванадцятим - вісімнадцятим;

частину третю доповнити абзацом шостим такого змісту:

"повідомляти керівництво закладу освіти про факти булінгу (цькування) стосовно здобувачів освіти, педагогічних, науково-педагогічних, наукових працівників, інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, свідком яких вони були особисто або про які отримали достовірну інформацію від інших осіб";

6) у статті 54:

частину першу доповнити абзацом двадцятим такого змісту:

"захист під час освітнього процесу від будь-яких форм насильства та експлуатації, у тому числі булінгу (цькування), дискримінації за будь-якою ознакою, від пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю";

частину другу доповнити абзацом чотирнадцятим такого змісту:

"повідомляти керівництво закладу освіти про факти булінгу (цькування) стосовно здобувачів освіти, педагогічних, науково-педагогічних, наукових працівників, інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, свідком якого вони були особисто або інформацію про які отримали від інших осіб, вживати невідкладних заходів для припинення булінгу (цькування)";

7) у статті 55:

у частині другій:

абзац восьмий після слів "закладу освіти" доповнити словами "у тому числі щодо надання соціальних та психолого-педагогічних послуг особам, які постраждали від булінгу (цькування), стали його свідками або вчинили булінг (цькування), про";

доповнити абзацами дев’ятим і десятим такого змісту:

"подавати керівництву або засновнику закладу освіти заяву про випадки булінгу (цькування) стосовно дитини або будь-якого іншого учасника освітнього процесу;

вимагати повного та неупередженого розслідування випадків булінгу (цькування) стосовно дитини або будь-якого іншого учасника освітнього процесу;

частину третю доповнити абзацами одинадцятим і дванадцятим такого змісту:

"сприяти керівництву закладу освіти у проведенні розслідування щодо випадків булінгу (цькування);

виконувати рішення та рекомендації комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) в закладі освіти";

8) частину першу статті 64 після абзацу восьмого доповнити двома новими абзацами такого змісту:

"з урахуванням пропозицій центрального органу виконавчої влади з питань формування і реалізації державної політики у сфері захисту прав і свобод людини та громадянина, центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я, головного органу у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну правову політику, центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику з питань сім’ї та дітей, розробляє та затверджує план заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладах освіти, порядок реагування на випадки булінгу (цькування), порядок застосування заходів виховного впливу;

узагальнює та оприлюднює інформацію про випадки булінгу (цькування) в закладах освіти".

У зв’язку з цим абзаци дев’ятий - двадцять шостий вважати відповідно абзацами одинадцятим - двадцять восьмим;

9) частину першу статті 65 після абзацу шостого доповнити новим абзацом такого змісту:

"сприяють розробленню плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладах освіти".

У зв’язку з цим абзаци сьомий і восьмий вважати відповідно абзацами восьмим і дев’ятим;

10) у статті 66:

частину першу після абзацу сьомого доповнити новим абзацом такого змісту:

"сприяють розробленню плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладах освіти".

У зв’язку з цим абзац восьмий вважати абзацом дев’ятим;

частину другу після абзацу одинадцятого доповнити новим абзацом такого змісту:

"сприяють розробці плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладах освіти".

У зв’язку з цим абзац дванадцятий вважати абзацом тринадцятим;

11) пункт 2 частини другої статті 71 доповнити абзацом п’ятим такого змісту:

"випадків булінгу (цькування) в закладах освіти та заходів реагування на такі випадки, вжитих керівництвом закладу освіти або його засновником";

12) частину четверту статті 73 після абзацу третього доповнити двома новими абзацами такого змісту:

"здійснювати перевірку заяв про випадки булінгу (цькування) в закладі освіти, повноту та своєчасність заходів реагування на такі випадки з боку педагогічних, науково-педагогічних, наукових працівників, керівництва та засновника закладу освіти;

аналізувати заходи для надання соціальних та психолого-педагогічних послуг здобувачам освіти, які постраждали від булінгу (цькування), стали його свідками або вчинили булінг (цькування)".

У зв’язку з цим абзаци четвертий - восьмий вважати відповідно абзацами шостим - десятим;

13) частину другу статті 76 викласти в такій редакції:

"2. Соціально-педагогічний патронаж у системі освіти сприяє взаємодії закладів освіти, сім’ї і суспільства у вихованні здобувачів освіти, їх адаптації до умов соціального середовища, забезпечує профілактику та запобігання булінгу (цькуванню), надання консультативної допомоги батькам, психологічного супроводу здобувачів освіти, які постраждали від булінгу (цькування), стали його свідками або вчинили булінг (цькування). Соціально-педагогічний патронаж здійснюється соціальними педагогами".

II. Прикінцеві положення

1. Цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування.

2. Кабінету Міністрів України протягом трьох місяців з дня набрання чинності цим Законом:

привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом;

Президент України

П.ПОРОШЕНКО

м. Київ
18 грудня 2018 року
№ 2657-VIII


                                                                                                                                                               ЗАТВЕРДЖУЮ

Директор СШ№305

__________Л.Касян

План заходів,

спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню)

 

1

2

3

1.

Провести заходи з профілактики булінгу серед здобувачів освіти 1-11 класів

Класні керівники, класоводи, впродовж

лютого 2019

2.

Провести інформаційну зустріч з батьківською громадськістю за темою «Стоп булінг», матеріали для батьків розмістити на шкільному веб-сайті, інформаційних стендах школи

21.02.2019

Заст. директора  з ВР Коваленко С.В.

3.

Провести засідання учнівського самоврядування, присвячене  проблемі булінгу серед молоді

Педагог-організатор,

Березень 2019

4.

Підготувати виставки плакатів, малюнків серед 1-11 кл. «Школа проти булінгу»

І раз на семестр

5.

Провести засідання шкільного центру розв’язування конфліктів «Порозуміння» серед учнів 5-11 класів

Лютий-травень,

координатор Калініченко Г.У.

6.

Висвітлювати матеріали проведення заходів на інформаційних стендах

Щомісяця , заступник директора з ВР Коваленко С.В.

7.

Перегляд та обговорення відеофільмів, які висвітлюють проблему булінгу

 Квітень 2019

8.

Проведення акції серед 1-11 класів «Даруємо добро»

Березень 2019

9.

Круглий стіл  «Безпечна школа» (для учнів 8-11 та педагогів)

Квітень 2019

10.

Проводити заходи щодо виявлення проявів булінгу серед учнів

Практичні психологи,

соціальний педагог, впродовж року

                                Порядок розгляду заяв щодо випадків булінгу: 
          Керівник закладу освіти: 
1. Розглядає письмові заяви про випадки булінгу (цькування) здобувачів освіти, їхніх батьків, законних представників, інших осіб та приймає рішення про проведення розслідування. Письмова заява подається керівнику закладу протягом однієї доби після того, як заявник став свідком булінгу, чи дізнався про факти цькування будь-якого учасника освітнього процесу. 
2. Скликає засідання комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) для прийняття рішення за результатами проведеного розслідування та вживає відповідних заходів реагування. 
3. У разі, якщо комісія визнає факт булінгу, а не одноразового конфлікту, керівник закладу освіти зобов’язаний повідомити про це Національну поліцію України та Службу у справах дітей.
4. Забезпечує виконання заходів для надання соціальних та психолого-педагогічних послуг здобувачам освіти, які вчинили булінг, стали його свідками або постраждали від булінгу.
5. Якщо комісія не підтвердила факт булінгу, а потерпілий з цим не погоджується, він може самостійно звернутися до поліції.

Гаряча телефонна лінія щодо булінгу - 116000 

Гаряча лінія запобігання насильству - 116123 або 0 800 500335

Уповноважений Верховної Ради з прав людини - 0 800 50 -17 -20

Уповноважений Президента України з прав людини - 044 255 -76-75 

Центр надання безоплатної правової допомоги - 0 800 213-103

Національна поліція України - 102

                                                  ЗАГАЛЬНІ ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ

 - Учень приходить в школу за 15-20 хвилин до початку занять, чистий і охайний, займає своє робоче місце, готує все необхідне навчальне приладдя.

 - Забороняється вживання непристойних виразів і жестів.

 - Не можна без дозволу педагогів або медичної сестри (за узгодженням з батьками) йти з школи та її території в урочний час.

 - У разі пропуску занять до 3-х днів учень зобов'язаний пред'явити класному керівнику довідку або записку від батьків (осіб, їх заміняють) про причину відсутності на заняттях. У разі пропуску більше трьох днів учень зобов'язаний представити довідку з медичної установи.

 - Учень школи повинен проявляти пошану до старших, піклуватися про молодших. Школярі поступаються дорогою дорослим, старші - молодшим, хлопчики - дівчаткам.

 - Поза школою поводяться скрізь і усюди так, щоб не принизити свою честь і гідність, не заплямувати добре ім'я школи.

 - Учні бережуть майно школи, акуратно ставляться як до свого, так і до чужого майна, дотримуються чистоти і порядку на території школи.

 - Фізична конфронтація, залякування і знущання є неприпустимими формами поведінки.

 - Не дозволяється жувати гумку, користуватися плеєром і мобільним телефоном на уроках.


ПОВЕДІНКА НА УРОКАХ

 - Коли вчитель входить в клас, учні встають, вітаючи вчителя. Так само учні вітають будь-якого дорослого, який увійшов до класу під час занять, окрім уроків інформатики, коли учні працюють за комп'ютером.

 - Під час уроку не можна шуміти, відволікатися самому і відволікати інших товаришів від занять розмовами, іграми і іншими справами, що не стосуються уроку.

 - Якщо під час занять учню необхідно вийти з класу, то він повинен попросити дозволу у вчителя.

 - Якщо учень хоче поставити питання вчителеві або відповісти на питання вчителя, він піднімає руку.

.

ПОВЕДІНКА УЧНІВ ДО ПОЧАТКУ, НА ПЕРЕРВАХ І ПІСЛЯ ЗАКІНЧЕННЯ УРОКІВ

 - Під час перерви учень зобов'язаний:

  -1 - підтримувати чистоту і порядок на своєму робочому місці;

  -2 - вийти з класу, якщо попросить вчитель;

  -3 - підкорятися вимогам чергового вчителя по поверху.

 - Під час перерв забороняється бігати по сходах, поблизу віконних отворів і в інших місцях, не пристосованих для ігор.

 - Під час перерв забороняється штовхати один одного, кидатися предметами і застосовувати фізичну силу.

 - У школі забороняється тютюнопаління.

 - Категорично не можна самовільно розкривати вікна, сидіти на підвіконнях.


МІКРОРАЙОН СШ№305

Освітні програми на 2018-2019 н.р.

Освітня програма 1 клас

(НУШ за програмою О.Я.Савченко)

(тижневе навантаження)


Назва освітньої галузі

Навчальні предмети

Кількість годин

на тиждень у класах

 

 

1-ші класи

ІНВАРІАНТНИЙ СКЛАДНИК

 

Мовно-літературна

Навчання грамоти

7+1

Іноземна мова (англійська)

2

Математична

Математика

4

Я досліджую світ (природнича, громадянська й історична, соціальна, здоров’язбережувальна галузі)

 Я досліджую світ

3

Технологічна

Трудове навчання

1

Мистецька

Музичне мистецтво

1

Образотворче мистецтво

1

Фізкультурна

 

Фізична культура

 

3

Усього       

 

20+3

ВАРІАТИВНИЙ СКЛАДНИК

Додаткові години на  предмети інваріантного складника /курси за вибором/  індивідуальні   та групові  заняття

-

Загальна кількість навчальних годин

23

Гранично допустиме тижневе навчальне навантаження   на 1 учня

20

Сумарна кількість навчальних годин інваріантної і варіативної складових, що фінансується з бюджету (без урахування поділу класів на групи)

23

 

 

 

                 

 
















Навчальний план

спеціалізованої школи №305 з українською мовою навчання і поглибленим вивченням іноземної мови (І ступінь)

 

Освітні галузі

Навчальні предмети

Кількість годин на тиждень у класах

 

 

2

3

4

Мови і літератури

(мовний і літературний компоненти)

Українська мова

7+1

7+1

7+1

Іноземна мова (англійська)

3

3

4

Математика

Математика

4

4

4

Природознавство

Природознавство

2

2

2

Суспільствознавство

Я у світі

-

1

1

Мистецтво

Музичне мистецтво

 

1

1

1

Образотворче мистецтво

+1

+1

-

Технології

Трудове навчання

1

1

1

Інформатика

1

1

1

Здоров'я і

фізична

культура

Основи здоров'я

1

1

1

Фізична

культура

3

3

3

Усього    

 

20+3

21+3

22+3

Додаткові години на вивчення предметів інваріантної складової, курсів за вибором, проведення індивідуальних консультацій та групових занять

2

2

1

Гранично допустиме тижневе навчальне навантаження   на учня

22

23

23

Сумарна кількість навчальних годин інваріантної і варіативної складових, що фінансується з бюджету (без урахування поділу класів на групи)

25

26

26


























Навчальний план

2-4-х класів за педагогічною технологією «Росток»

Освітні галузі

Навчальні предмети

Кількість годин на тиждень

2-А

2-Б

2-В

 

3-А

3-Б

3-В

 

4-А

4-Б

4-В

 

Мови і літератури

Українська мова

7

7

7

Іноземна мова (англійська)

2

2+1

2+1

Математика

Математика

5

5

5

Природознавство

Навколишній світ

3

3

3

Суспільствознавство

Мистецтво

Музичне мистецтво

1

1

1

Образотворче мистецтво

1

1

1

Технології

Трудове навчання

1

1

1

Інформатика

1

1

1

Здоров’я і

фізична культура

Основи здоров‘я

1

1

1

Фізична культура

3

3

3

Разом

22+3

22+3

22+3

 Варіативна частина

Додаткові години на вивчення предметів інваріантної складової, курсів за вибором, проведення індивідуальних консультацій та групових занять                                                        

        -

 

1

 

1

Гранично допустиме тижневе навчальне

навантаження на учня (за санітарними нормами)

22

23

23

Сумарна кількість навчальних годин інваріантної і варіативної складових, що фінансується з бюджету (без урахування поділу класів на групи)

25

26

26

Навчальний план

спеціалізованої школи №305 з навчанням українською мовою і поглибленим вивченням іноземної мови


Освітні галузі

Предмети

Кількість годин на тиждень у класах

5

6

7

8

9

 

Мови і літератури

Українська мова

3,5+0,5

3,5+0,5

2,5+1

2+1

2

 

Українська література

2

2

2

2

2

 

Перша іноземна мова

5

5

5

5

5

 

Друга іноземна мова

2

2

2

2

2

 

Зарубіжна література

2

2

2

2

2

 

Суспільство-знавство

Історія України

1

1

1

1,5

1,5

 

Всесвітня історія

-

1

1

1

1

 

Основи правознавства

-

-

-

-

1

 

Мистецтво*

Мистецтво

1

1

1

0,5+0,5

0,5

 

Математика

Математика

4

4+1

-

-

-

 

Алгебра

-

-

2

2

2

 

Геометрія

-

-

2

2

2

 

Природо-знавство

Природознавство

2

-

-

-

-

 

Біологія

-

2

2

2

2

 

Географія

-

2

2

2

1,5

 

Фізика

-

-

2

2

3

 

Хімія

-

-

1,5

2

2

 

Технології

Трудове навчання

2

2

1

1

1

 

Інформатика

1

1

1

2

2

 

Здоров’я і фізична культура

Основи здоров’я

1

1

1

0,5

0,5

 

Фізична культура**

3

3

3

3

3

 

Разом

26,5+3

29,5+3

31+3

31,5+3

33+3

 

Додатковий час на предмети, факультативи, індивідуальні заняття та консультації

1,5

1,5

1

1,5

0

 

Мій Київ

1

-

-

-

-

 

Гранично допустиме навчальне навантаження

28

31

32

33

33

 

Всього (без урахування поділу класів на групи)

28+3

31+3

32+3

33+3

33+3

 

                                  Навчальний план для 10 класу на 2018-2019 н. р.


 

Предмети

Кількість годин на тиждень у класах

10

Українська мова

2+1

Українська  література

2

Зарубіжна література

1

Іноземна мова (англійська)

2+3

Друга іноземна мова (німецька)

2

Історія України 

1,5

Всесвітня історія

1

Громадянська освіта

2

Математика (алгебра і початки аналізу та геометрія)

3

Біологія і екологія

2

Географія

1,5

Фізика і астрономія

3

Хімія

1,5

Фізична культура

2+1

Захист Вітчизни

1,5

Вибірково-обов’язкові предмети

Інформатика

2

Технології

1

Разом

36

Додаткові години 1 на профільні предмети, окремі базові предмети, спеціальні курси, факультативні курси та індивідуальні заняття

2

 

Факультативні курси

Ділова українська мова

1

Англійська мова для ділового спілкування

1

Гранично допустиме тижневе навантаження на учня

33

Всього фінансується (без урахування поділу класу на групи)

38

 





























Навчальний план для 11 класу

спеціалізованої школи з поглибленим вивченням іноземної мови

 

Предмети

Кількість годин на тиждень

1. Загальноосвітній цикл

Українська мова

2+1

Українська література

2

Зарубіжна література

2

Історія України

1,5

Всесвітня історія

1

Громадянська освіта:

 

1

економіка

людина і світ

0,5

Художня культура

0,5

Математика

3

Астрономія

0,5

Біологія

1,5

Фізика

2

Хімія

1

Екологія

0,5

Інформатика

1

Технології

1

Фізична культура *

2

Захист Вітчизни

1

Разом

24

2. Цикл профільних предметів

Іноземна мова (англійська)

5

Друга іноземна мова (німецька)

2

Література (англійська)

1

Країнознавство

1

Разом

9

Додатковий час на профільне і поглиблене вивчення предметів, введення курсів за вибором, факультативи:

4

Курси за вибором: ділова українська мова

                                 математика

                                 історія України

1

1

1

Гранично допустиме навчальне навантаження на учня:

33

Всього (без урахування поділу класів на групи)

38

Закон України "Про освіту" ст.55

Стаття 55. Права та обов’язки батьків здобувачів освіти

1. Виховання в сім’ї є першоосновою розвитку дитини як особистості. Батьки мають рівні права та обов’язки щодо освіти і розвитку дитини.

2. Батьки здобувачів освіти мають право:

захищати відповідно до законодавства права та законні інтереси здобувачів освіти;

звертатися до закладів освіти, органів управління освітою з питань освіти;

обирати заклад освіти, освітню програму, вид і форму здобуття дітьми відповідної освіти;

брати участь у громадському самоврядуванні закладу освіти, зокрема обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування закладу освіти;

завчасно отримувати інформацію про всі заплановані у закладі освіти та позапланові педагогічні, психологічні, медичні, соціологічні заходи, дослідження, обстеження, педагогічні експерименти та надавати згоду на участь у них дитини;

брати участь у розробленні індивідуальної програми розвитку дитини та/або індивідуального навчального плану;

отримувати інформацію про діяльність закладу освіти, результати навчання своїх дітей (дітей, законними представниками яких вони є) і результати оцінювання якості освіти у закладі освіти та його освітньої діяльності.

3. Батьки здобувачів освіти зобов’язані:

виховувати у дітей повагу до гідності, прав, свобод і законних інтересів людини, законів та етичних норм, відповідальне ставлення до власного здоров’я, здоров’я оточуючих і довкілля;

сприяти виконанню дитиною освітньої програми та досягненню дитиною передбачених нею результатів навчання;

поважати гідність, права, свободи і законні інтереси дитини та інших учасників освітнього процесу;

дбати про фізичне і психічне здоров’я дитини, сприяти розвитку її здібностей, формувати навички здорового способу життя;

формувати у дитини культуру діалогу, культуру життя у взаєморозумінні, мирі та злагоді між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами, представниками різних політичних і релігійних поглядів та культурних традицій, різного соціального походження, сімейного та майнового стану;

настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;

формувати у дітей усвідомлення необхідності додержуватися Конституції та законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;

виховувати у дитини повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України;

дотримуватися установчих документів, правил внутрішнього розпорядку закладу освіти, а також умов договору про надання освітніх послуг (за наявності).

4. Держава надає батькам здобувачів освіти допомогу у виконанні ними своїх обов’язків, захищає права сім’ї.

Органи державної влади та органи місцевого самоврядування мають поважати право батьків виховувати своїх дітей відповідно до власних релігійних і філософських переконань, а суб’єкти освітньої діяльності мають враховувати відповідні переконання під час організації та реалізації освітнього процесу, що не повинно порушувати права, свободи та законні інтереси інших учасників освітнього процесу.

5. Інші права та обов’язки батьків здобувачів освіти можуть встановлюватися законодавством, установчими документами закладу освіти і договором про надання освітніх послуг (за наявності).


Поради батькам першокласників!!!

1.Вранці підіймайте дитину спокійно, з усмішкою та лагідним словом. Не згадуйте вчорашні прорахунки, не вживайте образливих слів.

2.Не підганяйте дитину, розрахувати час – це ваш обов’язок, якщо ж ви із цим не впорались – провини дитини в цьому немає.

3.Не посилайте дитину до школи без сніданку: у школі вона багато працює, витрачає сили.

4.Відправляючи дитину до школи, побажайте їй успіхів.

5.Забудьте фразу «Що ти сьогодні отримав?». Зустрічайте дитину спокійно, не сипте на неї тисячу питань, дайте їй розслабитись.

6.Якщо дитина замкнулася, щось її турбує, не наполягайте на поясненні її стану, хай заспокоїться, тоді вона сама все розкаже.

7.Зауваження вчителя вислуховуйте не в присутності дитини. Вислухавши не влаштовуйте сварку. Говоріть із дитиною спокійно.

8.Після школи дитина повинна 2-3 години відпочити. Найоптимальніший час для виконання завдань з 15 до 17 години.

9.Не можна виконувати завдання без перерви. Через кожні 15-20 хв. треба відпочивати 10-15 хв.

10.Під час виконання завдань не стійте над дитиною, дайте їй попрацювати самостійно. А коли буде потрібна ваша допомога, то без крику, вживаючи слова не хвилюйся, «ти все вмієш», «давай поміркуємо разом», «згадай, як пояснював учитель», допоможіть дитині.

11.При спілкуванні з дитиною не вживайте умовностей: «Якщо ти будеш добре вчитися, то…»

12.Протягом дня знайдіть півгодини для спілкування з дитиною. У цей час найважливішими повинні бути справи дитини, її біль, її радощі.

13.У сім’ї має бути єдина тактика спілкування дорослих із дитиною. Коли щось не виходить, порадьтесь із психологом, учителем. Не зайвим буде почитати літературу для батьків, там ви знайдете багато корисного.

14.Завжди будьте уважними до стану здоров’я дитини.

15.Знайте, що діти люблять казки, особливо перед сном, або пісню, лагідні слова. Не лінуйтеся зробити це для них.

ДЕСЯТЬ ЗАПОВІДЕЙ ДЛЯ БАТЬКІВ

МАЙБУТНЬОГО ПЕРШОКЛАСНИКА:

   Починайте "забувати" про те, що ваша дитина маленька. Давайте їй посильну роботу вдома, визначте коло її обов'язків. Зробіть це м'яко: "який ти в нас уже великий, ми навіть можемо довірити тобі помити посуд".

   Визначте загальні інтереси. Це можуть бути як пізнавальні інтереси (улюблені мультфільми, казки, ігри), так і життєві (обговорення сімейних проблем).

   Залучайте дитину до економічних проблем родини. Поступово привчайте порівнювати ціни, орієнтуватися в сімейному бюджеті (наприклад, дайте гроші на хліб і на морозиво, коментуючи суму на той і на інший продукт).

   Не лайте, а тим більше - не ображайте дитини в присутності сторонніх. Поважайте почуття й думки дитини. На скарги з боку навколишніх, навіть учителя або вихователя, відповідайте: "Спасибі, ми обов'язково поговоримо на цю тему".

   Навчіть дитину ділитися своїми проблемами. Обговорюйте з нею конфліктні ситуації, що виникли з однолітками і дорослими. Щиро цікавтеся її думкою, тільки так ви зможете сформувати в неї правильну життєву позицію.

   Постійно говоріть з дитиною. Розвиток мовлення - запорука гарного навчання. Були в театрі (цирку, кіно) - нехай розповість, що більше всього подобалося. Слухайте уважно, ставте запитання, щоб дитина почувала, що це вам цікаво.

   Відповідайте на кожне запитання дитини. Тільки в цьому випадку її пізнавальний інтерес ніколи не вгасне.

   Постарайтеся хоч іноді дивитися на світ очима вашої дитини. Бачити світ очима іншого - основа для взаєморозуміння.

   Частіше хваліть вашу дитину. На скарги про те, що щось не виходить, відповідайте: "Вийде обов'язково, тільки потрібно ще раз спробувати". Формуйте високий рівень домагань. І самі вірте, що ваша дитина може все, потрібно тільки допомогти. Хваліть словом, усмішкою, ласкою й ніжністю.

   Не будуйте ваші взаємини з дитиною на заборонах. Погодьтеся, що вони не завжди розумні. Завжди пояснюйте причини ваших вимог, якщо можливо, запропонуйте альтернативу. Повага до дитини зараз - фундамент шанобливого ставлення до вас тепер і в майбутньому.

Робоче місце школяра вдома

Картинка 10 из 7219


 З настанням навчального року школяр отримує великі навантаження на організм. Особливо страждають хребет і очі. У школі на уроках за поставою стежать педагоги, а вибір правильного, грамотно влаштованого місця для занять вдома - виключно на совісті батьківПочнемо з того, як дитина сидить, коли робить домашнє завдання.Найчастіше - в напівтемряві, за обіднім або письмовим столом, розрахованим на дорослого, і на «дорослому» стільці. Стільниця при цьому перебуває на рівні підборіддя, плечі - вище вух, при цьому в поперековому відділі формується кіфоз (викривлення хребта опуклістю назад). Або дитина сидить боком на краєчку стільця, формуючи собі класичний сколіоз (бічне викривлення хребта). Або тримає книгу на колінах ... Для того щоб вірно облаштувати робоче місце дитини, потрібно знати декілька правил, які допоможуть уникнути безлічі проблем з його здоров'ям - наприклад, з опорно-руховим апаратом, зором.

«Корисне» освітлення-Стіл не можна ставити напроти вікна, - розповідає врачофтальмолог дитячої поліклініки Комсомольського району Світлана Жукова. - Усім відомо, що світло має падати тільки зліва. Можна розташувати джерело світла зліва і ззаду, але ні в якому разі справа - тоді на столі буде повне затемнення. Стіл, що стоїть навпроти вікна, - теж не краще рішення: промені сонця відбиваються від його поверхні, через що очі втомлюються. Якщо іншого варіанту немає, то від вікна стіл повинен стояти на відстані не менше 15 сантиметрів, ідеально - за півметра.

Для того, хто працює за столом, оптимальним джерелом освітлення є настільна лампа з абажуром конусоподібної форми на гнеться ніжці. У разі необхідності можна змінювати напрямок світла, уникаючи засліплення очей.

Якщо дитина носить окуляри, для роботи за комп'ютером йому потрібні особливі окуляри з індивідуально Картинка 1 из 7219підібраним фокусною відстанню. Лампа не повинна бути галогенової, вона занадто яскрава. При висвітленні такої лампою очі швидко втомлюються. Якщо дитина робить уроки ввечері, однією настільної лампи мало. Не повинно бути різкого перепаду освітлення, тому включайте одночасно і верхнє світло, і настільну лампу, яка повинна знаходитися ліворуч. Потужність лампи рекомендується в межах від 60 до 80 ват. При її покупці загляньте в посвідчення гігієнічної реєстрації (а не тільки в сертифікат), де вказана область застосування.Може, сподобався вам освітлювальний прилад призначений, наприклад, для оптичних робіт.

А комп'ютер куди?

Комп'ютер не повинен стояти на письмовому столі школяра. На ньому, як правило, недостатньо місця для комп'ютера. Отже, відстань від монітора до очей дитини менше рекомендованих 50-70 сантиметрів. Навряд чи знайдеться багато сімей, які зможуть розмістити в дитячій кімнаті відразу два столи, тому як компроміс можна вибрати стіл зі стільницею, розташованої кутом. Тоді монітор займе кут стола і буде перебувати на відстані витягнутої руки. До того ж вистачить місця, де можна писати і малювати.

ДО РЕЧІ. Школярі молодших класів не повинні перебувати за комп'ютером більше 40-45 хвилин в день. А першокласники-шестирічки можуть освоювати комп'ютер всього 15 хвилин в день в другій половині дня.

Меблі повинні відповідати!

Основний критерій у виборі меблів для школяра - її соот-відповідне росту дитини.

Стільці повинні забезпечувати підтримку спини і одночасно бути зручними.

- Дитина не повинна напружуватися ні під час письма і читання, ні під час роботи за комп'ютером, - розповідає лікар ортопед-травматолог дитячої поліклініки Комсомольського району Херсона Дмитро Нетеса. - Ідеальний стілець - той, що допускає регулювання висоти, а також положення спинки і підлокітників. Підлокітники важливі тим, що зменшують навантаження на хребет.

Вибираючи стілець, стежте за тим, щоб він був досить глибоким. Оббивний матеріал повинен виключати ковзання і бути повітропроникним. Слідкуйте за тим, щоб нахил спинки по відношенню до сидіння становив близько 105-1100.

Картинка 95 из 7331 Правильно підібрана висота робочої площини стола повинна бути на рівні висоти передпліччя, зігнутого в ліктьовому суглобі в положенні сидячи.

НА ЗАМІТКУ. Дитина сідає за стіл і ставить руку на лікоть, пальцями намагаючись дотягтися до скроні. Вдалося це зробити без напруги - значить все хоро-шо. Якщо пальці виявилися вище скроні або не дістають до нього, значить стіл високий або низький.

НА ЗАМІТКУ. Самим фізіологічним для дитини 6-7 років буде стіл-парта з нахиленою робочою поверхнею. Іноді він продається разом з підігнаним по висоті або регульованими сидінням.

Відстань від очей до робочої поверхні при листі або читанні має складати 35-40 сантиметрів. При роботі з комп'ютером воно повинно бути трохи більше: 45-48 сантиметрів. Оптимальний кут зору по відношенню до робочої поверхні - 50-600. Щоб при роботі з комп'ютером не провисала рука, можливе використання пристосування у вигляді подушечки, закріпленої на підлокітнику крісла.

Молодшого школяра дуже важливо привчити до правильної посадці, тоді у вас не буде проблем в більш старшому віці. Правильна посадка - це, перш за все, пряма спина. Потрібно, щоб дитина повністю сидів на стільці, а не тулився на самому краю. Ноги повинні спиратися на підлогу. Сидіти потрібно близько до столу, так як далека посадка викликає викривлення хребта. Монітор комп'ютера повинен знаходитися навпроти дитини, а не збоку.
Пам'ятаєте, як в нашому з Вами дитинстві вчительки на кожному уроціпочаткових класів розповідали нам про те, як потрібно правильно сидіти запартою, куди класти лікті і під яким кутом читати книгу? У ті роки класнікерівники зобов'язані були зобов'язані консультувати батьків з організаціїробочого місця їхньої дитини, а дітям строго вселяли правила гігієнишколяра. Якщо ж сучасної дитини запитати"Як правильно сидіти запартою?" - То він навіть і не зрозуміє, про що його питають. Сів за парту, івсе.
  • Лілія Гриневич: З 1 вересня діти 1-4 класів навчатимуться за оновленими програмами Щоб забезпечити нову якість української освіти ще до запуску Нової української школи, Міністерство освіти і науки розвантажило і оновило  навчальні програми для початкової школи та змінює методичні рекомендації  для вчителів ...
    Опубліковано·25 лип. 2016 р., 03:15 Вадим Разумов
  • ІНАУ проводить конкурс на кращий веб-сайт ІНАУ проводить конкурс на кращий веб-сайтІнтернет Асоціація України проводить 4-й Конкурс на кращий веб-сайт серед українських навчальних закладів. Підбиття підсумків відбудеться у березні 2014.Заявки разом ...
    Опубліковано·11 лют. 2014 р., 02:45 Вадим Разумов
  • Телесеріал "Поцілунок" знятий на території нашої школи. Телесеріал "Поцілунок" який транслюється зараз на телеканалі Україна знятий на території нашої школи, епізоди серіалу з відомими російськими та українськими акторами на тлі нашої улюбленої школи.
    Опубліковано·1 жовт. 2013 р., 01:51 Вадим Разумов
  • День знаний в 305 школе 1.09.2013г. 1 сентября 2013 года в 305 школе прошел День знаний! Как все заметили в школе начался настоящих бум первоклассников.Первых классов набрано аж четыре.Это говорит только о том,что ...
    Опубліковано·3 вер. 2013 р., 02:07 Вадим Разумов
  • Участь наших школярів на обласному рівні Наши школьники  из 3-б класса получили новый комплект наград за участие в UNI DREAM CUP 2013 где они выступили за Динамо Киев U-9.Интересно заметить что этот турнир ...
    Опубліковано·18 лип. 2016 р., 06:36 Вадим Разумов
  • Лучшие школы Украины - в Киеве и Львове Лучшие школы Украины - в Киеве и Львове   Самые сильные школы страны находятся в Киеве, показал рейтинг журнала Фокус.Лучшие школы Украины - в Киеве и Львове /gazeta.lviv.ua Киево-Печерский ...
    Опубліковано·19 квіт. 2013 р., 02:00 Вадим Разумов
  • МАСЛЯНА
    Опубліковано·19 лип. 2018 р., 04:54 Вадим Разумов
  • В Киеве прошел Кубок Дружбы 2013 для мальчиков 2004 г.р. В Киеве прошел Кубок Дружбы 2013 для мальчиков 2004 г.р.В нем участвовали наши ученики из 3Б класса Роман и Кирил Разумовы, они выступили за команду "ДИНАМО-2".Команда ...
    Опубліковано·30 бер. 2017 р., 04:12 Вадим Разумов
Відображаються 1 - 8 із 53 записів. Переглянути більше »

Увага - головний помічник у навчанні

опубліковано 15 квіт. 2012 р., 11:28 Вадим Разумов   [ оновлено 30 бер. 2017 р., 04:14 ]

Увага - головний помічник у навчанні

Хороше увагу - це одне з найважливіших умов успішного шкільного навчання, так як дитина повинна бути зосередженим на поясненнях вчителя та виконанні завдань протягом цілого уроку. Тільки от, як навчити його не відволікатися?

Розвиток увагу дитини

Удосконалювати увагу дитини потрібно постійно, в будь-якому віці. А так як розвиток уваги тісно переплітається з розвитком пам'яті і мислення, а саме умінням класифікувати предмети, а також називати подібності та відмінності між предметами і явищами, тренувати їх потрібно в першу чергу.

Однак ми говоримо про дітей, а значить і підхід повинен бути відповідний. Адже в процесі гри інформація засвоюється краще, а тому ми пропонуємо ряд ігор, які обов'язково посприяють розвитку уваги вашої дитини і зміцнить ваші особисті з ним стосунки.

Ігри, спрямовані на розвиток уваги, пам'яті та мислення

Умовно всі завдання можна розділити на візуальні, звукові і рухові:

Візуальні ігри для дитини

До візуальних завдань в іграх ставляться завдання, в яких необхідно знайти подібність або відмінність предметів, картинок, знайти парні однакові картинки або предмети, а також в яких потрібно визначити, що змінилося на картинці, або в приміщенні.

Наприклад:

Знайти 10 відмінностей на двох картинках;
Знайти 2 однакових предмета на картинці серед загального числа різних предметів;
Знайти зображення на зображенні або предмет в кімнаті по його опису;
Знайти пару предмету в кімнаті або зображенню на зображенні;
Визначити чого не вистачає, після того, як дитина відвернувся від розкладених перед ним предметів;
У точності розфарбувати другу половину картинки;
Знайти на запропонованої зображенні задану кількість геометричних фігур: круги, прямокутники, трикутники;
Знайти, що переплутав художник, пропонуючи дитині розглянути картинку з невідповідною дійсністю: панцир у зайця, вуха у курчати, смужки у мишки.
Звукові гри для дитини

До звуковим завдань відносяться наступні ігри:

«Їстівні - не їстівне», коли, почувши назву їстівного продукту, дитина залишає м'яч у себе, а не їстівного - відбиває;
Зауважте дитині очі і спробуйте непомітно пройти повз. Якщо дитина почує вас, він ляскає в долоні, після чого ви змінюєтеся місцями;
Назвіть 10-15 слів, які дитина повинна повторити в тій же послідовності;
Побудуйте разом словесну піраміду. Назвіть слово, яке дитина повинна повторити і додати ще одне своє. Потім, ви називаєте ці 2 слова і додаєте ще одне своє. Дитина ж, в свою чергу, повинен буде повторити вже 3 слова, і, знову-таки, додати одне нове і так далі, наприклад: - парта, - парта, радіо, - парта, радіо, земля, - парта, радіо, земля , молоко ...
Домовтеся з дитиною, яку групу об'єктів він буде виділяти ударами і називайте різні слова: комп'ютер, стіл, ліжко, ромашка, плаття, вішалка, балкон, береза, тапочки і т.д. І якщо ви виділили групу «дерева», то на слові «береза» дитина повинна заплескала в долоні.
Рухові ігри для дитини

«Крокодил» - популярна гра, яка дуже подобається і дітям і їх батькам. Полягає вона в відгадуванні тварини, повадки якого показуються без слів;
Домовтеся з дитиною, що коли ви піднімаєте руки вгору, він ляскає, коли розводите в сторони - плескає, опускаєте вниз - підстрибує. Рухи виконуйте повільно, поступово збільшуючи темп.
У підсумку, з розвитком уваги, сенсорних здібностей, сприйняття і пам'яті розвивається мова дитини, її аналітичне мислення і розуміння основних життєвих закономірностей, що, в принципі, і потрібно для його загальної успішності в навчанні.

Готуємо дитину до школи або що потрібно першокласнику

опубліковано 15 квіт. 2012 р., 11:25 Вадим Разумов   [ оновлено 30 бер. 2017 р., 04:15 ]

Готуємо дитину до школи або що потрібно першокласнику

Коли дитина в перший раз йде в школу не складно уявити хвилювання батьків. І, звичайно ж, головне завдання для них, нічого не забути купити. Добре, якщо ви отримали список того, що знадобиться. Але що робити, якщо особисто у вас його не виявилося?!

Отже, якщо ви пропустили збори, на якому був зачитаний список канцелярії, яку необхідно придбати до першого вересня, то зазвичай в цей список входять такі речі

Шкільна канцелярія:

Зошит в клітинку 12 аркушів - 10 шт.
Зошит у косу лінію 12 аркушів - 10 шт.
Обкладинки для зошитів - 10 шт.
Обкладинки для книг - 1 уп.
Ручки кулькові різнокольорові - 1 уп.
Олівці прості - 2 шт.
Олівці кольорові - 1 уп.
Пенал - 1шт.
Папка для зошитів - 1 шт.
Альбом для малювання - 1 шт.
Цифровий віяло - 1 шт.
Рахункові палички - 1 уп.
Дрібна канцелярія: ластик, точилка, лінійка
Для уроків праці:

Папка для праці формату А4 - 1 шт.
Ножиці - 1 шт.
Клей-олівець - 1 шт.
Кольоровий картон - 1 уп.
Кольоровий папір - 1 уп.
Для уроків малювання і образотворчого мистецтва:

Акварельні фарби - 12 кольорів
Пензлик - 1 шт.
Стакан-непроливайка - 1 шт.
Палітра - 1 шт.
Пластилін - 12 кольорів
Дощечка для пластиліну - 1 шт.
Ножики для пластиліну - 1 уп.
Для облаштування робочого місця школяра:

Шаблон розкладу уроків - 1 шт.
Підставка для книг - 1 шт.
Підставка для ручок - 1 шт.
Додатково:

Шкільна форма
Спортивний костюм
Рюкзак
Сумка для взуття
Фартух для мистецтва
Ємність для дитячих сніданків
Пластикова папка-портфель формату А4
Ось в принципі і все. Однак, як правило, турботливі батьки обов'язково купують щось зайве.

Тому, коли будете перестаратися, згадайте про те, що ручки з п'ятьма стержнями, музичні пенали, папки з «секретними кодами» та інші канцелярські «навороти» першокласнику не потрібні!

Основні причини шкільної неуспішності

опубліковано 15 квіт. 2012 р., 11:21 Вадим Разумов   [ оновлено 30 бер. 2017 р., 04:17 ]

Основні причини шкільної неуспішності

На жаль, деякі учні люблять школу тільки двічі в житті: коли вони, ошатні, крокують у перший клас і коли йдуть зустрічати світанок після випускного. Інші ж шкільні роки для них наповнені кошмаром щоденної цькування.

Але чому одні діти стають відмінниками, а інші - ледве витягують на мінімальні оцінки? І чому з кожним днем ​​дитина йти до школи хоче все менше і менше?

В життєвому розумінні можна відповісти на це питання досить просто: одні діти не встигають тому, що не можуть вчитися, а інші тому, що не хочуть. А от з точки зору психолога, дитина не може добре вчитися з кількох причин.

Перша з них - він не володіє способами і прийомами навчальної діяльності.

Іноді дорослим буває складно зрозуміти це. На перший погляд начебто все ясно. Дав дитині завдання, і він його виконує! Адже треба всього лише вивчити вірш, запам'ятати таблицю множення, переписати букви кілька разів. Начебто все очевидно, але виявляється, що будь-яке просте завдання можна виконати декількома способами, і не всі вони оптимальні.

Дитині доводиться знаходити ці оптимальні способи інтуїтивно, оскільки в школі способам і прийомам навчальної діяльності не вчать, а просто дають завдання, вимагаючи виконати його. Кожен шукає їх сам і не завжди може знайти. І тоді, саме неволодіння подібними прийомами виконання навчальних завдань, може стати основною причиною неуспішності.

Друга причина поганої успішності - несформованість психічних процесів.

Саме на них базується пізнавальна діяльність, що в першу чергу відноситься до мислення дитини. Адже щоб запам'ятовувати складний і великий за обсягом матеріал, ми підключаємо саме його. Необхідно спочатку прочитати текст, зрозуміти його зміст, виділити основні думки, пов'язати їх між собою. Але якщо мислення ще несформованою, це заважає неуспевающим дітям, і запам'ятати подібний складний матеріал для них практично нереально.

Схожа картина спостерігається і в питанні уваги. Неуспішні діти дійсно розсіяні і неуважні, але неуважність - не причина, а наслідок їх неуспішності.

Справа в тому, що деякі діти не в змозі виконати те, що їм пропонує вчитель. І ця невключенность в навчальну діяльність змушує їх займатися чимось іншим. Такі учні починають заважати іншим, розмовляти, дивитися у вікно, «вважати галок», і все це просто тому, що пропонована завдання для них занадто складна.

Теж саме відбувається і в тому випадку, коли дитині пропонується нецікаве завдання. Він починає відволікатися або взагалі відмовляється від його виконання.

Кожному такій дитині потрібна індивідуальна допомога, і надавати її треба своєчасно.

Для цього необхідно діагностувати дітей при вступі до школи. Це дозволить вчасно зрозуміти, чи буде дитина зазнавати труднощів з перших кроків в школі і в який навчальний заклад його оформити краще.

Однак пам'ятайте, що основні пізнавальні процеси розвиваються! Наприклад, мислення розвивається до самого юнацького віку, оскільки, як мінімум, до двадцяти років відбувається підвищення показників інтелектуальних тестів.

Тому дитину слід розвивати, даючи вирішувати йому складні розумові завдання. А якщо ще й позайматися з неуспевающим школярем за спеціально складеною програмою, то ефект може перевершити всі очікування.

Корекційно-розвивальна програма "Розвиток психічних процесів у дітей молодшого шкільного віку" з діагнозом ЗПР і VIII виду + презентації. Програма складається з 33 занять, тривалість 30 хвилин.
Однією з причин труднообучаемості і важковиховуваних учнів є особливе у порівнянні з нормою стан психічного розвитку особистості, яке в дефектології отримало назви «затримка психічного розвитку» (ЗПР) і спеціальна корекційна програма VIIIвіда. Кожен другий хронічно невстигаючий дитина має відхилення в інтелектуальному розвитку.
     У самому загальному вигляді сутність VII, VIII відов полягає у розвитку психічних процесів: мислення, пам'яті, уваги, сприйняття, мовлення, емоційно-вольової сфери особистості відбувається уповільнено з відставанням від норми. Обмеження психічних і пізнавальних можливостей не дозволяють дитині успішно впоратися із завданнями та вимогами, які пред'являє йому суспільство. Як правило, ці обмеження вперше виразно проявляються і помічаються дорослими, коли дитина приходить до школи. У такої дитини набагато довше (часто на протязі всіх років навчання в початковій школі) залишається провідною ігрова мотивація, насилу і в мінімальному ступені формуються навчальні інтереси. Слабо розвинена довільна сфера (уміння зосереджуватися, переключати увагу, посидючість, вміння утримувати завдання, працювати за зразком) не дозволяє молодшому школяреві повноцінно здійснити напружену навчальну діяльність: він дуже швидко втомлюється, виснажується. Через недостатнє для його віку вміння порівнювати, узагальнювати, абстрагувати, класифікувати учень не в змозі самостійно, без спеціальної психолого-педагогічної допомоги, засвоїти змістовний мінімум шкільної програми та швидко потрапляє в ряди хронічно невстигаючих.
 Дана програма складається з серії спеціально організованих корекційно-розвиваючих занять, складених з урахуванням рівня розвитку дітей, їх вікових та індивідуальних особливостей. У спеціально організованій предметно-розвиваю-
ющей середовищі стимулюються пізнавальні інтереси дітей, закріплюються навички,
отримані на корекційно-розвивальних заняттях.

Діти, школа і ... мобільні телефони

опубліковано 15 квіт. 2012 р., 11:08 Вадим Разумов   [ оновлено 30 бер. 2017 р., 04:19 ]

Діти, школа і ... мобільні телефони

В сучасному світі мало хто здивується, побачивши школяра молодших класів, насилу несе свій портфель з уроків, при цьому досить жваво і по-діловому обговорює щось по мобільному телефону. Але, чи потрібен стільниковий нашим дітям?

Досить давно і з завидною регулярністю в ЗМІ з'являються повідомлення про шкоду мобільних телефонів для здоров'я людини.

З одного боку батьки, звичайно, радіють розвитку прогресу в нашій країні, так як мобільний зв'язок дає багато зручностей, проте, в глибині душі все ж залишається переживання. Адже в тому, що навіть невелике випромінювання негативно впливає на людський організм, а тим більше дитячий, сумніватися не доводиться. Залишається лише з'ясувати, наскільки сильно?

Перш за все, слід пояснити, що головний шкоди здоров'ю людини наноситься високочастотним випромінюванням, яке виробляє мобільний телефон. Основним же джерелом цього випромінювання є антена телефону, яка, незважаючи на удавану її відсутність, все одно є (просто іноді вона перебуває під корпусом телефону).

Які проблеми можуть виникнути при використанні мобільного зв'язку?

Шкода від випромінювання мобільного телефону при інтенсивному його використанні може бути заподіяна дитині ще в утробі матері, через що у новонароджених дітей можуть відзначатися різні поведінкові проблеми. Також випромінювання мобільного телефону здатне порушити структуру хромосом, що тягне за собою появу аномалій плоду на ранніх стадіях його розвитку.

Що ж стосується впливу мобільного зв'язку на вже народженої дитини, то воно в кілька разів вище, ніж вплив на дорослу людину, так як зростаючий дитячий організм має підвищену чутливість до електромагнітного поля, в результаті чого ще несформована імунна система дитини може дуже сильно постраждати від постійного впливу телефонного випромінювання.

Основними ж наслідками цього можуть стати порушення стабільності клітин організму і роботи нервової системи, а конкретніше - діти молодше 18 років, які користуються мобільними телефонами, ризикують отримати проблеми з пам'яттю, зниження уваги, порушення сну, а також періодичні головні болі. Також у них підвищується схильність до розвитку епілепсії і онкологічних захворювань.

Як же бути?

 Ясна річ, що бажання бути завжди на зв'язку зі своїм чадом частенько пересилює побоювання за можливий і «так і не доведений» шкоди його здоров'ю від використання мобільного телефону. Однак у такому випадку слід все ж пояснити дитині, що телефон є засобом зв'язку, а не іграшкою і предметом хвастощів перед однолітками, і що використання його має бути все-таки обмеженим.

Спробуйте зіграти на самолюбстві дитини - хай представить себе солідним бізнесменом, і користується телефоном тільки для рішення «бізнес-задач» (тобто за його прямим призначенням, для спілкування з вами), а не відволікатися на всякого роду гри.

І якщо ви зможете донести до своєї дитини, необхідність користуватися телефоном тільки при необхідності, питання про шкоду його використання відпаде сам по собі, так як випромінювання в цьому випадку буде не більше, ніж після перебування на сонці.

ШКІЛЬНА ФОРМА

опубліковано 13 бер. 2012 р., 08:27 Вадим Разумов   [ оновлено 6 лист. 2018 р., 07:07 користувачем Denis Savchenko ]


   

1-5 of 5